Arhív cikkek : A HEFOP 2.1.6/2005. számú továbbképzés tapasztalatai |
A HEFOP 2.1.6/2005. számú továbbképzés tapasztalatai
Kiszely Tamás 2007.01.11. 08:04
Szakképzésben résztvevő oktatóként nagy érdeklődéssel fordultam a továbbképzés témája felé, hiszen a szakiskolai képzésben igen sok sajátos nevelési igényű diák vesz részt. A velük való foglalkozás nemcsak az oktató tanár megkülönböztetett, odaadó figyelmét igényli, hanem, szükség van a társadalomnak ez irányú megváltozott szemléletére is.
Már a képzésnek a pedagógiai kivitelezése is figyelemre méltó és tanulságos volt. Egyszerű oktatási eszközöket alkalmazva, változó személyi összetételű csoportmunkát helyezte előtérbe, megéreztetve a projektmódszer lényegét, mely szerint egymás ötleteire, egymást kiegészítő tevékenységére voltunk utalva, hogy a feladatokat közösen megoldjuk.
Tematika tekintetében az előadók igyekeztek törekedni a teljességre, viszont nyilvánvalóan a 30 órás időkeret adta lehetőség nem biztosította az alaposságot.
A képzés összességében véve, hasznos volt. Tapasztalatot nyerhettem más helyi iskolákban tanító, oktató kollégáktól is. Számomra figyelemre méltó volt az alapkészségek oktatásánál felvetődő problémák megbeszélése. Ezen elbeszélések alapján sajnálatosan tapasztalható volt, hogy sok sajátos nevelési igényű gyermeknél a nem harmonikus családi viszonyok, és a család társadalomba történő beilleszkedéseinek visszáságai is nehezítik az ez irányú pedagógiai munkát. Ez a jelenség meghatározza a tanuláshoz való rossz viszonyulást, ami a középiskolai oktatásban további nehézségeket jelent. Szarvas, 2007. január 08. Készítette: Kiszely Tamás
|