Arhív cikkek : A HEFOP 2.1.6/2005. számú továbbképzés tapasztalatai |
A HEFOP 2.1.6/2005. számú továbbképzés tapasztalatai
Kunos András 2007.01.11. 08:06
A 30 órás továbbképzés 2006. október 20, 21, 22-én lett megtartva Szarvason a Főtéri Általános Iskolában. A továbbképzésen részben az itt tanító pedagógusok, illetve más városi iskolákban tanító pedagógusok vettek részt. Összesen 19-en voltunk. A továbbképzést vezették: Dr. Iliás Lajosné és Pásztor Miklósné dr. Phd.
A továbbképzés tréning jellegű volt, melynek lényegét nem ismertem, mivel még ilyenen nem vettem részt, így mindjárt az elején meglepetéssel szolgált. A megismerkedés után, ami mindjárt baráti hangvitelű volt, ismertették a 3 nap menetét és megállapodtunk a szabályokban. Ezután röviden mindenki elmondta, hogy mit hozott és mit szeretne elvinni a képzésről. Utána különböző fogalmakkal ismerkedtünk meg, majd a tanulók megismerésének kérdéseivel.
A továbbképzés lényegére másnap került sor, mikor is az SNI-s tanulókról volt szó. Részleteztünk több esettanulmányt, majd csoportonként megterveztük ezek interakciós térképét és egyéni fejlesztési tervét. A továbbiakban a tanulók megismerésével, lehetőségeivel foglalkoztunk, majd csoportonként több pszichológiai és egyéb szituációs játékban vettünk részt. Így ismereteinket egyéb vidámabb játékos módszerekkel tarkítva sajátíthattuk el. A harmadik nap a megismerés feltételeivel foglalkoztunk, annak lehetőségeit elemeztük. Itt is a csoportmunka volt a lényeg. Összességében a három nap kellemesen telt el a tréning módszernek köszönhetően. Számomra ez meglepő volt és merőben más, mintha előadásokon kellett volna részt vennem. Ezen idő alatt nagyban bővítettem ismereteimet az SNI-s gyermekekkel kapcsolatban, megismerhettem a tanulás korszerűbb módszerét, gyarapítottam pedagógiai és pszichológiai ismereteimet, valamint jobban összekovácsolódtam más iskolákból ismert kollégáimmal. Összességében a három nap pozitív élményeket, tudást és kellemes időtöltést nyújtott. Szarvas, 2006. december 19. Készítette: Kunos András
|